Recensie: Doornroosje, de musical (Deep Bridge)

Op zaterdag 3 maart 2018 was Studio100fan.eu te gast in de Capitole te Gent voor de musical ‘Doornroosje’. Dankzij Deep Bridge, het gloednieuwe productiehuis dat ‘Doornroosje’ een nieuw leven gaf op de planken, beleefden vele kinderen een superfijne middag! Ook wij gaven twee kidsreporters de kans om hun deskundig advies kenbaar te maken.

De Musical begon met veel vrolijke taferelen waarbij de trend van het originele sprookje goed werd gevold. De koning, koningin en hofleden feestten bij de geboorte van hun dochter. Iedereen blij, maar dat was buiten de slechte fee gerekend. Toevallig was de slechte fee, de zuster van de goede fee in het koninkrijk. Toen de slechte fee een vloek uitsprak in haar woede, kon de goede fee dit niet ongedaan maken, enkel verzachten. Doornroosje zou volgens de vloek haar vinger prikken aan een spinnewiel waarop heel het koninkrijk in een diepe slaap zou vallen en hieruit nooit meer zou ontwaken. Gelukkig voegde de goede fee er de voorwaarde aan toe dat als zij zou gekust worden door haar ware liefde, de vloek zou verbroken worden. Zo gezegd, zo gedaan. Op haar achttiende verjaardag prikte Doornroosje zich aan het spinnewiel en iedereen viel in een diepe slaap. Nu was er wel een prins… Samen met de goede fee bedenkt hij een plan om Doornroosje uit haar slaap te laten ontwaken. 100 jaren gingen voorbij en de prins kwam wel degelijk opdagen… Maar waar hij niet op gerekend had, was dat de slechte fee nog iets in petto had. Een draak! Met woeste bewegingen vocht de prins met de draak… waarop hij uiteindelijk de draak versloeg en Doornroosje kon kussen. En zo kwam ook dit, niet helemaal klassieke sprookje, tot een eind waarbij iedereen nog lang en gelukkig leefde. Behalve de slechte fee…

Naar onze mening was het een geslaagde voorstelling. De lijnen van het originele sprookje waren nog zichtbaar, maar toch niet zoals verwacht. Een originele twist in het verhaal deed iedereen telkens weer zijn aandacht bij het toneel houden. De koning, gespeeld door Studio 100 held Walter Baele, zette een puike prestatie neer. Het Franse accent en de vele versprekingen werden door de kinderen zeer goed gesmaakt. Alhoewel de zang niet altijd even perfect was, vonden wij deze fantastische acteur zeker op zijn plaats om deze rol te spelen. De prins, gespeeld door Thomas Van Goethem, werd ook zeer goed neergezet. Je kon merken dat hij al zeer veel ervaring heeft met het vertolken van een sprookjesprins. Vele andere rollen werden vertolkt door studenten, en eerlijk gezegd, deze deden het fantastisch! Grote complimenten voor de dame die de rol van de goede fee speelde. Zij was, naar onze mening, als enigste altijd en volledig te verstaan. Zowel haar perfect uitspraak als articulatie draagde bij tot een musical die kinderen ook echt begrepen. Ook de slechte fee werd zeer goed vertolkt. Om jezelf zo te geven voor een rol, die eigenlijk voor kinderen als ‘slecht’ gezien moet worden getuigt van veel moed. Jezelf ‘lelijk’ maken is een kunst in deze wereld. Chapeau dus voor deze twee talentvolle actrices! Natuurlijk mogen we onze eigen ster, Tinne Oltmans, niet vergeten. Zij was de ster van het verhaal en zette dit dan ook vlekkeloos neer. Qua zang sprong zij er echt wel uit. Ze tilde het geheel op tot een professionele musical waarbij alle onderdelen samenvloeiden tot een ware aanrader. Ook onze kidreporters waren onder de indruk. Vooral de draak en Titus werden tot favoriet benoemd. Al bij al een zeer mooie eerste productie met kleppers van spelers. Proficiat Deep Bridge!

De musical is vanaf 2 augustus 2018 te zien in de vernieuwde Koningin Elizabethzaal in Antwerpen.



Delen

Reacties via Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

Archief

Categorieën