20 Jaar Studio 100 met … Jelle Cleymans

2016 is voor alle Studio 100 fans een waar feestjaar, aangezien Studio 100 dit jaar 20 kaarsjes mag uitblazen. Omwille van deze geweldige gebeurtenis, heeft Studio100fan.eu iets speciaals in petto. Vandaag kijken wij terug op 20 Jaar Studio 100 met niemand minder dan … Jelle Cleymans.

Jelle Cleymans is een Vlaamse acteur en zanger. Zijn doorbraak kwam er met de Studio 100 serie ‘Spring‘, waarin hij één van de hoofdrollen vertolkte en was hij de frontman van de gelijknamige band. Na Spring stopte het echter niet voor Jelle. Hij kreeg een rol in de succesvolle Vlaamse soap ‘Thuis’ en speelde in verschillende (Studio 100) musicals, waaronder Daens, Robin Hood en 14-18 – Spektakel-Musical.

Naast acteur is Jelle ook zanger. Hij bracht reeds drie succesvolle solo-albums uit en hij vormde samen met Jonas Van Geel het duo ‘Cleymans & Van Geel’.

DSC_0062

Na een optreden van ‘Cleymans & Van Geel’ vertelde Jelle Cleymans ons zijn mooiste herinnering uit ’20 Jaar Studio 100′!

“Ik weet niet of Studio 100 al bestond, maar de mooiste productie die ik als kind heb beleefd, is de derde kerstshow, omdat er toen een heel piratenschip uit het decor schoof. Dat was met een groot ballet, en een groot koor en strijkers die op een boeg zaten. Mijn vader was toen orkestleider en dit moment was tijdens de Piraten-Potpourri. Ik denk dat ik dat als kind het liefst heb gezien.  Maar aangezien dit nog voor het ontstaan van Studio 100 zal zijn, zal ik iets anders kiezen. Ik weet nog dat ik naar de première ging van hun eerste musical, Sneeuwwitje, met de befaamde Sanne in de hoofdrol. Ik zat toen helemaal achteraan, maar ik weet wel dat ik dat fantastisch vond omdat toen de eerste keer de grootsheid van waar zo’n bedrijf naartoe kan gaan met producties voor mij duidelijk werd.”

“Ze verlieten Samson en Plop en ze gingen plots musicals maken en ik weet nog dat ik dat ongelooflijk vond!”

Delen

Reacties via Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

K3 Concerten in Nederland

Archief

Categorieën